Ostatnio inny rodzaj otwieracza, znany jako otwieracz wału podnośnikowego, stał się bardziej popularny. Ten rodzaj otwieracza był często stosowany w drzwiach komercyjnych, ale w ostatnich latach został zaadaptowany do użytku domowego. Ten rodzaj otwieracza składa się z silnika, który mocuje się do boku drążka skrętnego i przesuwa drzwi w górę i w dół po prostu obracając drążkiem.

Drzwi garażowe do jakiego typu bram są montowane

Mechanizmy te wymagają kilku dodatkowych komponentów, aby mogły bezpiecznie funkcjonować w warunkach domowych. Obejmują one czujnik naprężenia liny, wykrywający, czy lina jest zerwana, oraz oddzielny mechanizm blokujący, który blokuje drzwi, gdy są one całkowicie zamknięte. Mają one tę zaletę, że uwalniają przestrzeń sufitu, którą zajmowałyby zwykłe otwieracze i szyny. Ich wadą jest również to, że drzwi muszą być wyposażone w drążek skrętny, do którego można przymocować silnik. Więcej na temat mechanizmów sterujących do drzwi garażowych przeczytasz na stronie www.bramadogarazu.pl.

Rodzaje

  • Istnieje pięć typów elektrozaczepów do bram garażowych. Napęd łańcuchowy, pasowy, śrubowy, bezpośredni i podnośnikowy.
  • Mechanizmy do otwierania łańcuchów posiadają łańcuch (podobny do łańcuchów rowerowych), który łączy wózek z silnikiem.
  • W elektrozaczepach z napędem pasowym zamiast łańcucha stosuje się taśmę gumową.
  • Otwieracze śrubowe mają długą śrubę wewnątrz szyny. Wózek łączy się z tą śrubą.
  • Mechanizmy napędowe Direct Drive posiadają silnik zainstalowany wewnątrz wózka i za pomocą koła zębatego prowadzą wózek po stałym łańcuchu.
  • Otwieracze wałów podnośnikowych mocowane są na ścianie na obu końcach drążka skrętnego.

Garaże z zamontowanymi drzwiami

Zdalne sterowanie a drzwi garażowe

Pierwsze bezprzewodowe mechanizmy otwierania drzwi garażowych zostały wynalezione i opracowane przez dwóch amerykańskich wynalazców jednocześnie, jednego w stanie Illinois, a drugiego w stanie Waszyngton. Nie znali się.

Pierwszy pilot zdalnego sterowania mechanizmem otwierania drzwi garażowych był prosty i składał się z prostego nadajnika (pilota) i odbiornika sterującego mechanizmem otwierania. Nadajnik nadawał na wyznaczonej częstotliwości; odbiornik słuchał sygnału radiowego, a następnie otwierał lub zamykał garaż, w zależności od położenia drzwi. Podstawowa koncepcja tego zjawiska sięga czasów II wojny światowej. Tego typu system służył do detonacji bomb zdalnych.